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#me

4 messages4 participants1 message aujourd’hui

Neuer Blogeintrag:

Selbstdarstellung (incl. Foto)

Ich kann verstehen wenn dieser Beitrag nicht geteilt/geboostet wird.
Es gibt so viel Schönes zu sehen, das Foto gehört nicht darunter.

Edit: Jetzt wird der Beitrag doch geteilt. Ich bin irritiert. 🤔

swquadrat.de/2025/05/16/selbst

SWQUADRAT.DE · Selbstdarstellung (incl. Foto) - SWQUADRAT.DEIch schaue schon länger nicht mehr in den Spiegel, außer ich muss den Bart rasieren. Ich weiß ja, wie ich aussehe
#selfie#darstellung#ich

In #Freiburg hat die #liegenddemo auf die Krankheit #ME/CFS aufmerksam gemacht. Die Reden könnt ihr bei uns nachhören. Ein Vater einer schwer an ME/CFS erkrankten Tochter kritisierte, dass die Politik zu wenig für die Anerkennung und die Bekämpfung von #mecfs getan hat. Er sprach dabei auch die anwesende Chantal Kopf an und warf @GrueneBundestag vor, gegen die Vorschläge von CDU/CSU zu Maßnahmen gegen ME/CFS gestimmt zu haben und somit die Krankheit machtpolitisch instrumentalisiert zu haben. rdl.de/beitrag/liegedemo-auf-d

Radio Dreyeckland · Liegedemo auf dem Freiburger Augustinerplatz macht auf die Krankheit ME/CFS aufmerksamAm 10. Mai 2025 fand auf dem Augustinerplatz in Freiburg die zweite Liegedemo zur Sichtbarmachung von ME/CFS-Betroffenen statt. Anlass bot der zwei Tage später stattfindende Welt-ME/CFS-Tag.

Chronisches Erschöpfungssyndrom: Mit Kunst das Leben zurückerobern

Das Leben mit ME/CFS ist von permanenter Erschöpfung geprägt. Manche Betroffene setzen ihre kostbare Energie ganz gezielt für Kunst ein und lernen so, ihren Alltag mit der Krankheit zu gestalten. Von Andrea Schwyzer.

➡️ tagesschau.de/kultur/mecfs-lon

#Kunst #Kultur #LongCovid #ME/CFS

tagesschau.de · Chronisches Erschöpfungssyndrom: Mit Kunst das Leben zurückerobernPar Andrea Schwyzer

Heute ist der internationale #MEAwarenessDay. Heute wird überall auf die schwere Multisystemerkrankung #ME, viele sagen auch #MECFS, aufmerksam gemacht.

#ME steht für "Myalgische Enzephalomyelitis", das "CFS" für "Chronisches Fatigue Syndrom". Betroffene bevorzugen häufig den Begriff ME, weil "CFS" die schwere Erkrankung verharmlost.

Betroffene sind nicht "müde". Ihr Körper produziert auf zellulärer Ebene nicht ausreichend Energie. 25% der Betroffenen sind hausgebunden oder bettlägerig.

„Das Liegen symbolisiert, dass die Betroffenen den meisten Teil des Tages liegen müssen.“ In #Freiburg findet am Samstag zum Welt #ME/CFS Tag eine #Liegenddemo statt. "1.000.000 Erkrankte brauchen Hilfe." Im Gespräch mit Gerhard von der Initiative ME/CFS Freiburg geht es um die allgemeine Situation Betroffener und ihrer nahen Menschen, aber auch schwerpunktmäßig um die ökonomischen Bedingungen wie z.B. finanzielle Verarmung. #mecfs rdl.de/beitrag/leben-statt-ber

I just had a tiring and stressful day navigating the outside world. I bought a car, went grocery shopping, picked up my wife, went out for outdoor bbq, and ran into old colleagues and friends and townspeople who all had to be talked with.
I nearly shutdown at one point, but I powered through. This is more than I have attempted in one day since getting long covid.
I am now at home, sitting on the porch and listening to the evening birds and the Jimi Hendrix Experience, taking a 150 mg dose of dried Cannabis vaporized at 165°C, and eating dark chocolate malt balls. I hope I don’t crash tomorrow. Oh, and I’m on a new medication trial so there’s that added flux. I am just realizing how stupid this was. I hope I don’t regret it.

#PeeNee2 on X wrote:

New preprint #RobWust + team

"our observations suggest intrinsic skeletal muscle abnormalities contribute to limited exercise capacity, including reduced capillary supply relative to muscle fiber size and mitochondrial impairments."

medrxiv.org/content/10.1101/20

#LongCovid #ME #MEcfs @longcovid

medRxiv · Skeletal muscle properties in long COVID and ME/CFS differ from those induced by bed restPatients with long COVID and myalgic encephalomyelitis/chronic fatigue syndrome (ME/CFS) suffer from a reduced exercise capacity, skeletal muscle abnormalities and post-exertional malaise (PEM), where symptoms worsen with cognitive or physical exertion. PEM often results in avoidance of physical activity, resulting in a lower aerobic fitness, which may contribute to skeletal muscle abnormalities. Here, we compared whole-body exercise responses and skeletal muscle adaptations after strict 60-day bed rest in healthy people with those in patients with long COVID and ME/CFS, and healthy age- and sex-matched controls. Bed rest altered the respiratory and cardiovascular responses to (sub)maximal exercise, while patients exhibited respiratory alterations only at submaximal exercise. Bed rest caused muscle atrophy, and the reduced oxidative phosphorylation related to reductions in maximal oxygen uptake. Patients with long COVID and ME/CFS did not have muscle atrophy, but had less capillaries and a more glycolytic fibers, none of which were associated with maximal oxygen uptake. While the whole-body aerobic capacity is similar following bed rest compared to patients, the skeletal muscle characteristics differed, suggesting that physical inactivity alone does not explain the lower exercise capacity in long COVID and ME/CFS. ### Competing Interest Statement The authors have declared no competing interest. ### Funding Statement This study was supported the Patient-Led Research Collaborative for Long COVID, the AMC and VU foundation, ZonMw Onderzoeksprogramma for ME/CVS, the Solve ME 2022 Ramsay Grant Program, ME Research UK, ME Stars of Tomorrow Scholarship award from the ICanCME Research Network (to B.T.C.), and Stichting Long COVID Nederland. ### Author Declarations I confirm all relevant ethical guidelines have been followed, and any necessary IRB and/or ethics committee approvals have been obtained. Yes The details of the IRB/oversight body that provided approval or exemption for the research described are given below: Ethics committee of Amsterdam UMC, Medical Association North Rhine (number 2018143) and NASA (Johnson Space Center, Houston, United States) gave ethical approval for this work. I confirm that all necessary patient/participant consent has been obtained and the appropriate institutional forms have been archived, and that any patient/participant/sample identifiers included were not known to anyone (e.g., hospital staff, patients or participants themselves) outside the research group so cannot be used to identify individuals. Yes I understand that all clinical trials and any other prospective interventional studies must be registered with an ICMJE-approved registry, such as ClinicalTrials.gov. I confirm that any such study reported in the manuscript has been registered and the trial registration ID is provided (note: if posting a prospective study registered retrospectively, please provide a statement in the trial ID field explaining why the study was not registered in advance). Yes I have followed all appropriate research reporting guidelines, such as any relevant EQUATOR Network research reporting checklist(s) and other pertinent material, if applicable. Yes